Mengenai Saya


Telah bergelumang didalam politk tanpa memegang jawatan  didalam UMNO, berjuang secara tersendiri melalui internet.  Penyokong dasar dasar kerajaan yang tidak merugikan Agama, Bangsa  dan Tanah Air – Bergiat secara cergas dizaman pemerintahan Tun Dr Mahathir Mohamad -mengagumi  corak pemikiran beliau sehingga kini.

Membuat teguran secara terus terang  terhadap pemimpin parti tidak kira  diperingkat bawahan atau peringkat menteri yang melakukan kesilapan dan melibatkan  kepentingan agenda parti dan akar umbi. dengan berpegang prinsip yang salah tetap salah dan yang betul tetap betul. Dan sanggup dibuang dari keahlian Parti sekali pun bagi menegakkan  apa yang betul dengan  fakta..

Matlamat tidak menghalalkan cara.

54 Responses to Mengenai Saya

  1. LOUI KANG MIAU says:

    Tun Dr Mahathir pernah memerintah negara ini begitu lama,begitu juga banyak kemajuan dan yang telah tercapai semasa dia jadi perdana menteri,kita tidak dapat menafikan banyak juga musuh politiknya yang memburuk burukan nama nya, tapi tak ape parti Umno masih kuat dan padat semasa beliau melepaskan kerusinya sebagai Perdana menteri.Lihatlah temanku sekarang parti Umno banyak mesaalah dalaman yang hanya orang dalam yang faham.

    • lipan says:

      ini semua gara gara paklah,kita tanggonglah,
      hayati lah puisi peninggalan abdullah,
      terlampau baik,mana boleh,sedangkan kita dengan anak sendiri pun kita ada had inikan pula berbagai bangsa,ugama,
      ikutlah contoh pentakbiran TDM negara maju,raayat hidup aman damai, terima kasih TUN, semoga tuhan panjangkan umur tun,

    • JASMAN says:

      itulah pemimpin ni tk bolih yg lembek sangat…dan tegas sangat pun tk bolih..sifat kesederhanaan.

  2. Pandang Sini

    Kita sering meneropong jauh,amat jarang mencermin diri

    Bercerita tentang anjakan paradigma, Sejarah Melayu pernah merakamkan kisah yang amat sedih iaitu Singapura dilanggar todak .Sejarah adalah sebahagian dari diri sebagai bangsa, dia tidak boleh dipisahkan apalagi dilupakan. Melupakan sejarah – apalagi meninggalkan sejarah – sama ertinya dengan kehancuran sebuah bangsa.” (Soekarno, 17 Ogos 1966).
    Sejrah mengajar kita menjadi lebih dewasa, hanya kita generasi orang melayu masih menjunjung kontrak sosial, orang lain telah membakul sampahkanyan. Apa perlu kita berbicara soal itu, apa perlu kita mematuhi dan memegangnya lagi, persetankan kontrak tersebut.
    kalau berlaku apap-apa kita baru hilang 18 % equiti. lantaklah apa nakjadi jadilah. Hari ini terlalu ramai pemimpin melayu bercakap soal masa depan bangsa, sebenarnya ia sudah tidak punya masa depan lagi kerana jiwa bangsa itu telah mati iaitu bahasanya.Bahasa melayu terlalu haprak tidak layak membicara soal sains dan metematik.
    Oleh kerana kita punya pemimpin yang tak bermaruah dan bermoral, maka saat-saat kehancuran kian hampir. Slogan baru untuk bangsaku ” Lemas ,Tenggelam dan Lenyap”

  3. rmf7 says:

    Oleh itu Jika sesuatu bangsa menolak bangsa nya sendiri tanpa memperjuangkan apa yang sepatutnya daripada lenyap, siapa lagi yang kita hendak harapkan? adakah bangsa lain akan memertabatkan bangsa Melayu itu sendiri? sudah tentunya tidak…Walaupun terdapat peratusan yang di tetapkan didalam mencapai matlamat , itu adalah sebagai satu garis panduan ,. tetapi lebihan daripada itu adalh usaha bangsa sendiri. Pernahkah kita memikirkan bagaimana untuk mengatasi garis panduan tersebut atau kita hanya memandang kipincangan daripada itu? jika demikian sememangnya kita akn jauh ketinggalan. Didalam bahasa Melayu sejarah telah menunjukkan bahasa bahasa melayu adalah bahasa perantaraan di nusantara sejak 700 dahulu, tetapi sejak kemasukan bangsa asing, kita telah dari segi bahasa pertuturan.

    Jadi bahasa jiwa bangsa.. itu lah yang perlu kita perjuangkan, bukan menghilangkan dari muka bumi ini. Sebagai contoh Negara jepun telah memperjuangkan bahasa mereka diperingkat antarabangsa, kenapa kita tidak? persoalannya disini ialah kerana mereka mempunyai ikatan yang kuat terhadap warisan atau sejarah mereka sendiri, mengagungkan budaya, tetapi bangsa kita pula sebahagian daripada kita cuba memusnahkan budaya, bahasa dengan alasan yang cukup remeh.

    • r says:

      salam alaikum, masa sudah tiba utk mengetepikan perjuangan bangsa melayu tuan, dr hadis2 akhir zaman dan kajian tuan ttg dajjal dan akhir zaman sendiri..tidakkah tuan dpt merasakan semakin hampir umat melayu kpd kehancuran dan semakin ramai menjadi pengikut yakjuj makjuj dan zionis itu sendiri???..RAsulullah sendiri mengingatkan ttg perjuangan atas dasar assobiyah adalah suatu yg sia-sia…sebaik2 muslim itu adalah yg menyayangi sesama muslimin…tidak kira apa bangsa mrk..asal usul keturunan yg tuan warwarkan tidak dapat menjadi assurance pd kekuatan aqidah dan iman umat ISLAM melayu, lihat mrk hancur lebur, yg berkuasa salah guna kuasa, tidak taat perintah Allah dan tidak pula mahu bermuhasabah diri….semua berlaku dihadapan mata kita..maafkan saya, bukan mahu menggurui…ada suatu usaha mungkin baik pada mata kita, namun kehancuran dibawa bersamanya…adalah lebih baik kita menumpukan kpd ukhwah islamiah sejagat yg sejati..bukan semakin busuk bersama dasar pecah dan perintah yg semakin hanyir..wallahualam..

      • jojambo says:

        takbirrrr!!!

      • abd halim ibrahim says:

        Benar kata Hang Tuah “Tak kan melayu hilang di dunia……”, tetapi ia boleh ditelan oleh bangsa lain jika tiada kekuatannya, Kekuatan Melayu bukan pada bangsanya, kerana hasil kajian DNA oleh seorang doktor universiti di tanahair, Melayu adalah campuran genetik beberapa genetik bangsa lain. Jadi ia bersifat terbuka, sebab itu ia boleh duduk bersama bangsa-bangsa lain. Jadi pemangkinan kepada kekuatannya bukan pada bangsanya tapi pada agamanya iaitu Islam, kajilah sejarah silam. Marilah kita betulkan kembali pendirian kita. Haiya alal Falah.

      • mazlan says:

        muhasabah diri ..ukuwah..

  4. nick says:

    isu kg tersusun perlu terperincil hak melayu perlu diperjuangkan…

  5. musafir says:

    UMNO?? hmmmpphhh……

  6. sokonglah umno utk umno……….bukan utk bangsa….sokong islam utuk semua bangsa

  7. arop says:

    kesian, berbicara mengikut nafsu..bermacam komen boleh diberikan oleh sesiapa saja. sebenarnya kita mahu membela bangsa tapi malas berusaha. mahu membela AGAMA tapi malas beramal. maka segala kesalahan diletakkan pada bahu orang lain. lupa kesalahan diri sendiri, lupa bertaubat.
    Allah lah yg melantik pemimpin sesuatu kaum. bagaimana sikap dan amalan sesuatu kaum itu, begitulah rupanya pemimpin yg diberikan Allah. pimpinan tidak akan diubah, sehinggalah sikap dan amalan kaum itu berubah. siapakah yg merubahnya.. pastilah Allah.
    jika kita mahu pemimpin yg takwa, maka kitalah yg perlu bertakwa. tapi kita malas dan munafik, suka meletakkan kesalahan pada orang lain.
    “apabila tersingkapnya debu-debu, barulah kita tahu apakah kita sedang mengenderai kuda ataupun kaldai”.

  8. pengiran says:

    Sedekah Sex dah masuk UMNO. Dua Beruk telah diumpan oleh Najib untuk merampas Perak dengan cara yang amat menjijik.. seperti C4

    • jojambo says:

      kehendak menghalalkan cara..?….

    • riz_kl77 says:

      bijak bersuara yer saudara, “we have adequate number”..kalau ingat lagi lar.. dua beruk kuar kira “jijik”, nak rampas putrajaya dgn cara yg sama.. “jujur”? amende 16 sept yg nak buat cara serupa.. 2×5.. kurang2nya mamat tue bijak umpan rakyat, tapi ada rakyat lagi bijak, sokong dgn emosi jgn sokong dgn akal. tapi ada juga segelintir rakyat yg xbijak tapi xnak terpedaya dgn mamat bijak ni.. Alhamdulillah..

  9. arop says:

    pengiran pun satu hal..
    bapak pengiran kau tu la yg cipta lompat parti, org lompat ke parti kau boleh..kau punya bapak umpan org masuk parti kau pun boleh..
    klo org lain buat tak boleh..brape punya ADIL la kau ni..mcm ni kau punya ADIL, klo bapak pengiran kau perintah malaysia..HANCURRRR rakyat malaysia diperkosa dgn bapak pengiran kau. baik C4 la drp jadi kuli batak sepet & benggali tu..susah hari ni boleh cari makan lagi, susah akan datang kat tanagan puak batak tu tak tau mcm mana?
    yg jadi susahnya malas jaga solah 5 waktu berjemaah..tu pasal terpekik sana..pekik sini. Nabi aku tak pernah ajar apa yg bapak pengiran kau tu buat!
    takde berkat! menyusah kn umat, biasala ejen CIA & MOSSAD
    http://anwaribrahimdotcom.blogspot.com/2008/08/konflik-dua-agen-barat-benazir-bhutto.html
    buta mata hati..

  10. arop says:

    pengiran pun satu hal..
    bapak pengiran kau tu la yg cipta lompat parti, org lompat ke parti kau boleh..kau punya bapak umpan org masuk parti kau pun boleh..
    klo org lain buat tak boleh..brape punya ADIL la kau ni..mcm ni kau punya ADIL, klo bapak pengiran kau perintah malaysia..HANCURRRR rakyat malaysia diperkosa dgn bapak pengiran kau. baik C4 la drp jadi kuli batak sepet & benggali tu..susah hari ni boleh cari makan lagi, susah akan datang kat tanagan puak batak tu tak tau mcm mana?
    yg jadi susahnya malas jaga solah 5 waktu berjemaah..tu pasal terpekik sana..pekik sini. Nabi aku tak pernah ajar apa yg bapak pengiran kau tu buat!
    takde berkat! menyusah kn umat, biasala ejen CIA & MOSSAD
    http://anwaribrahimdotcom.blogspot.com/

  11. arop says:

    pengiran pun satu hal..
    bapak pengiran kau tu la yg cipta lompat parti, org lompat ke parti kau boleh..kau punya bapak umpan org masuk parti kau pun boleh..
    klo org lain buat tak boleh..brape punya ADIL la kau ni..mcm ni kau punya ADIL, klo bapak pengiran kau perintah malaysia..HANCURRRR rakyat malaysia diperkosa dgn bapak pengiran kau. baik C4 la drp jadi kuli batak sepet & benggali tu..susah hari ni boleh cari makan lagi, susah akan datang kat tanagan puak batak tu tak tau mcm mana?
    yg jadi susahnya malas jaga solah 5 waktu berjemaah..tu pasal terpekik sana..pekik sini. Nabi aku tak pernah ajar apa yg bapak pengiran kau tu buat!
    takde berkat! menyusah kn umat, biasala ejen america
    http://anwaribrahimdotcom.blogspot.com
    buta mata hati..

  12. arop says:

    pengiran pun satu hal..
    bapak pengiran kau tu la yg cipta lompat parti, org lompat ke parti kau boleh..kau punya bapak umpan org masuk parti kau pun boleh..
    klo org lain buat tak boleh..brape punya ADIL la kau ni..mcm ni kau punya ADIL, klo bapak pengiran kau perintah malaysia..HANCURRRR rakyat malaysia diperkosa dgn bapak pengiran kau. baik C4 la drp jadi kuli batak sepet & benggali tu..susah hari ni boleh cari makan lagi, susah akan datang kat tanagan puak batak tu tak tau mcm mana?
    yg jadi susahnya malas jaga solah 5 waktu berjemaah..tu pasal terpekik sana..pekik sini. Nabi aku tak pernah ajar apa yg bapak pengiran kau tu buat!
    takde berkat! menyusah kn umat, biasala ejen CIA & MOSSAD.
    buta mata hati..

  13. auntydamai says:

    Salam, Hairan sungguh sekarang ini, orang-orang melayu menghina keturunan dari Nabi Adam A.W.S. di mana hati perut mereka sekarang ? Tergamak mengeluarkan perkataan yang amat disegan untuk di ucapkan oleh nenek moyang ! Ajaran mana mereka perolehi , apa kah kesudahan bangsa KU ini ??????

  14. I love your site. Keep it up !

  15. bob says:

    tiada yang istemewanya umno..sekadar pembela pemimpin2nya..bukan bela org melayu..

    RAZAK…NAJIB
    HUSSIN…HISHAMUDIN
    MAHATHIR…MUKHRIZ

    Sekadar contoh yang ada..macamla MALAYSIA ini hanya untuk 3 keluarga ini sahaja..Fikir2 la wahai umno dan org melayu

    • muaali says:

      x salah kan klu ke 3 3 keluarga ni pemimpin negara yg akan majukan negara, saya sbgai org melayu akan sokong ke 3 3 pemimpin ni

    • anuar says:

      apalah masalah ngko ni… aku hidup dlm kerajaan Tun Mahathir dan aku bersyukur kepada Allah swt dgn apa yg aku ada, tak kaya biasa2 sahaja tapi alhamdulillah bahagia. apalagi yg kita mahu?

    • ais says:

      jangan pandang buruk orang aje. sekurang-kurangnya mereka bangkitkan semangat melayu dan jangan bagi peluang langsung pada cha ya nun alif la. tengok lah ketua parti sorang tu, tak sudah-sudah buat huru-hara memanggil orang buat kacau. fikirkanlah tak semua orang umno yang jahat, dan tak semua orang pas yang baik.

  16. anakperak says:

    tak tau nk ckp pe.tp yg aku nmpk kt cn, PAS tetap akan cuba merampas kerajaan ataupun tidak mahu bergabung selagi UMNO takmo jadikan sbg negara Islam. tlg jgn kata negara Malaysia ni negara Islam. memalukan. Umno yg perlu berubah.

    • riz_kl77 says:

      aik ni dah silap, dah tukarlah. sekarang PAS tukar matlamat dia ke arah negara kebajikan, negara islam mana da dah.. kan matlamat halalkan cara.. ishh ishhh.. jgn sekongkol dgn melayu islam umno sebab kafir tapi sekongkol dgn DAP, PKR sebab matlamat jangka panjang.. jangkapanjang sebab islam ke sebab dunia?

  17. OrgJohor says:

    Sudah2lah saudara… yang mana menghina, yang mana memuliakan perkataan di ruangan ini, sampai masa, ketahuilah jua oleh anak cucumu, bahawa mereka menjadi bangsat dan hina di mata bangsa lain kerana kita terus bercakaran dan berbalah2an… Kita sekarang mungkin ada yang tidak nampak ‘kesudahan masa depan anak cucu cicit kita’ tetapi yang berakal panjang, merenung jauh, membelek gelora politik orang melayu yang penuh pengkhianatan kepada bangsa, agama dan rajanya pada masa ini, akan terjawab kelak mungkin selepas kita ini mati….
    Berpencak silat dan bawalah sepanduk di tengah jalan, semua dah tak berguna lagi KERANA PIHAK BUKAN MELAYU TELAH MENCAPAI HASRATNYA UNTUK BERKUASA DI BUMI MALAYSIA PADA MASA ITU. Melayu dah tak berguna bagi mereka.
    dan KITA HILANG SEGALA-GALANYA..

  18. halid says:

    betul tu org-johor , orang sebegini keturunan nya harus duduk di singapura baru mereka rasa pahit jereh duduk di perentah bangsa asing tak ada tempat untuk melayu ,kerajaan sekarang dari pandangan mata saya ada lah sihat perihatin kepada rakyat membantu warga nya ,tak serperti kami di seberang tambak tak di perdulik oleh kerajaan ,ada segelintir orang melayu merempat duduk di pantai-pantai jikalau melayu seberang tambak dapat bertukar ke melaysia alang kah gembira nya . melayu mudah lupa saya sokong tun mahathir dan pm najib tun razak pembela islam dan melayu…….

  19. anti bohmau says:

    umno dulu kini & selamanya… utk melayu Islam, Agama Islam, negara & sejagat.

    tanya diri sendiri…apa yg pr dah buat utk kita? pas? pkr? dap? TAK ADA APA PUN kecuali bercakap, bercakap, bercakap!

    ramai dah mula buka mata & mula kenai siapa nwar tu…

    dia memang pentingkan diri sendiri. dia gunakan semua kesempatan yg ada utk menyalahkan orang lain. sepatutnya dia tidak terlalu tergopoh gapah semasa menjadi tpm dulu..tp itulah anwar ibrahim..manusia yg selalu rakus!!! silap siapa?

    jika dia bersabar sedikit saja lagi, dah lama dia jd PM. tp Allah SWT Maha Kaya..Dia tunjukkan kpd kita siapa ‘badut’ bertopengkan manusia ni…sampai hari ini dia masih lagi berlawak jenaka!

  20. tangan puaka says:

    BRING DOWN THE GOVERNMENT, THEY DON’T SPEAK FOR US!

    • anuar says:

      yelee.. tangan-tangan puaka mcm ngkolah yg di bimbangi memusnahkan yg sedia ada, bawak-bawaklah bersyukur dgn apa yg ada… tak cukup lagi kerrrr? semua org buat salahh, tiada yg sempurna..

    • ais says:

      you bercakap macam frust je. u tak tahu undang-undang ke. kita sudah undi siapa kita suka, apa pasal cakap ini macam. nampak salah orang, selalunya diri sendiri kata diri baik. hah u tunggu lagi lah lima tahun, buat undi. kalau pr kalah jugak, salah the current government jugak ke.

  21. Ahli-ahli PAS muhasabah diri lah.Parti mike dah melencong jauh dari landasan sebenar.

    • riz_kl77 says:

      benar tu, kerajaan sekarang , kalau salah boleh kita sound2kan,, marah2kan, kerajaan PR.. cuba sound skit.. kene tendang jauh2..

  22. Orang politik melayu cakap saja berdegar-degar. Berjuang untuk bangsalah, agamalah, tanah airlah. Buatnya tidak seberaapa. Tak ada istiqamah. Tak ada wawasan. Tengok orang Cina, MCA kelahi juga dengan DAP dan GERAKAN. Tapi didepan mulut saja, dibelakang tangan mereka bersalam erat dalam perjuangan memertabatkan bangsa. Orang melayu berkalahi dalam politik dengan penuh jiwa raga.
    Dah lebih sedekad merdeka, kalau ada wawasan dan istiqamah nak memertabatkan bangsa dan agama, sekurang-kurangyna kita sudah mencapai 2/3 matlamatnya. Ini penggunaan bahasa melayu sebagai bahasa resmi negara pun belum selesai. Asyik ubah dasar pendidikan saja bila nak selesai.

  23. izRaelenz.. says:

    HaloO sumEr. . .

    xDer guNe nAk ckp l0biH bibB. . . .
    sayAng buiH mulut Engkaw tuH. . . .

    saYeR cUmE naK kAtEr:
    xdE pEmbAngkaNg xd0 laH k0RajaaN. . .
    AhrgHh jaNgan bAnyak s0al laH!
    fikiw2 laH s0NdiRi. . . . .
    haa..
    P0nink???

    • anuar says:

      sememangnya sesebuah negara memerlukan pihak dari pembangkang… namun, pembangkang yg ‘membangun’, bersatu utk kesejahteraan negara dan bangsa.. bukan pembangkang yg ‘meruntuhkan’ negara serta memecahbelahkan bangsa sendiri…

  24. Percayalah …seandainya Pakatn Rakyat berjaya merampas Malaysia ini….Malaysia TAK AKAN dapat di jadikan Negara Islam…Apa yang dapat di ramalkan bahawa Pakatan Rakyat akan saling bertikam lidah atas tajuk Malaysia Negara Islam sedangkan belum menang lagi mereka dah bersetuju menukar ke haluan Negara Kebajikan. itu belum menang lagi..Kalau menang….. DAP adalah pembangkang paling keras. Diorang lagi steady …belum menang lagi dah bangkang gila gila ….gentlemen.

    • anuar says:

      hendak dibuat mcm mana lagi… bangsa melayu sediri di sebelah pembangkang masih ramai yg di ‘tambat’ hidung… bukan Islam menghina Islam secara halus… masih lagi boleh tersenyum malah berbangga. Berkompromi dgn kafir yg jelas menentang Islam! di mana mata hati kamu semua wahai saudaraku yg dlm PAS?

      aKU tidak menafikan, jika PAS tidak bekerjasama dgn PKR dan DAP dulu,. PRU13 bakal di menangi parti PAS dengan selesa, DAP pasti menggigil selepas itu… namun mereka tersilap langkah.. ‘ketua-ketua’nya tersilap percaturan…kerana terlalu mengikut perasaan.

  25. Isabel says:

    Whai pkr n pas jgn la nk bsrnok n nk brangan2 k aku rasa thun ni tk akan dpat kat hampa aku pcya y umno ada lah y tbaik di dunia n diakhrat datuk najib la y membn2 rakyat jd kt mest trima dtk najib seadanya mjd prdana mentri kta dia lah y trbaik .tk mcm anwar ibrahim ada ka patut nk jd menteri tp bt foto lucah bt foto telanjang aku tk fitnah aku ada bukt tmsuk lah nik n dap duk srnok tgk anuar telanjang tk dak seorat benang pun lau ampa nk .mcm 2 ampa nk dia jd mtri kt alamatnya ngra kta akn jd huru hara pd owg mda tlg la jgn dgr hsutan owg pas tlg la ingat anak2 kt byk lg nk blajar tlg la ingt y dtk najib la y tbaik aku hrap than y mha kuasa akan dpat memprtimbg kan benda y tbk hdup umno im4u umno n bn youth

  26. rmf bodoh says:

    inila blog bodoh yg aku pernah tersinggah. siapala admin yg bangang ni.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s