Sesiapa Juga Akan Jadi Musuh Mahathir Jika Menegur Tindakannya


Oleh rmf

Tak sudah-sudah lagi perangai yang ditunjukkan oleh Mahathir terhadap kepimpinan negara, tidak puas dengan tohmahan yang dibuat ke atas  Perdana Menteri dalam isu 1MDB dan  segalanya menemui jalan buntu, kini Mahathir terus mencari ruang .

Ruang yang dimaksudkan itu ialah terjahan  terhadap Timbalan Perdana Menteri pula. Apakah setiap orang yang menyatakan pandangan serta pendapat yang mengaitkan isu  semasa pemerintahan 22 tahun akan diserang dan dianggap sebagai musuh?

Jika Mahathir saorang yang berjiwa besar seharusnya beliau mengikuti setiap perkembangan dan sistem pemerintahan yang ada sekarang, kita sedar bahawa setiap pemimpin ada hala tujunya untuk membangunkan negara.

Berikan peluang kepada kedua pemimpin ini untuk terus menjalankan tanggungjawab dengan penuh ketenagan dan harmoni.

Jika Mahthir ingin atau mahu membuat kenyataan tentang sikap perilaku  zaman silam Dato Seri Ahmad Zahid sudah pastinya terdapat silapnya, kerana  sejak azalinya manusia itu tidak lekang melakukan kesilapan.

Tetapi pernah atu tidak Mahathir terfikir, apakah akan berlaku jika setiap pembongkaran dilakukan oleh Mahathir selama 22 tahun memerintah. Jangan kerana hendak memuaskan hati dan tuntutan naluri kita lupa tentang dan kesilapan yang dilakukan semasa  berada ditampok pemerintahan.

Sememangnya benar apa yang diperkatakan oleh Ahmad Zahid tentang kesilapan perjanjian berat sebelah yang telah dilakukan dan kini kesilapan tersebut sedang ditanggung oleh kepimpinan sekarang dan juga rakyat Malaysia amnya.

Seterusnya 

Image | This entry was posted in Sesiapa Juga Akan Jadi Musuh Mahathir Jika Menegur Tindakannya and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s