WAJIB BACA-Gempar!!!-Terbongkar Agenda Sulit DAP Di Kota London-PRU 13

Oleh rmf

Saya membaca di sebuah blog tentang hal ini.. dan saya repostkan semula untuk kita kongsi dan kita baca mengenai kebenaran  jika ada yang terdapat didalam post yang bakal saya paparkan nanti. Amat malang sekali jika ianya  benar benar  berlaku; Tetapi jika diperlihatkan daripada senario politik masa kini , maka akan dapat kebenarannya.

Gempar!! Terbongkar -PAS dan PKR adalah bakal merealisasikan  Cita Cita DAP!!

TULISAN ini diterbitkan oleh sebuah majalah di London dan telah dialihbahasakan oleh seorang penuntut Melayu dan ianya ditulis oleh seorang doktor berbangsa Cina cukup menarik untuk kita semua bertanggungjawab merenungkannya tentang nasib bangsa kita menjeleng pilihanraya akan datang. Terdapat persamaan dengan kajian sisatan CIA pada tahun 2004

Tidak mustahil dalam jangka masa dua penggal pilihanraya akan datang, segala hasrat dan cita-cita tersebut seperti yang dinukilkan dalam rencana ini akan dapat dibuktikan memandangkan jumlah pengundi di Malaysia sekarang ini seramai 7 juta itu, separuh darinya terdiri dari bangsa Cina.

Andainya kita anak pribumi Malaysia Jati, wajiblah menginsafi dan bertindak cepat sebelum nasi menjadi bubur. Sedar, insaf dan bangkit bersatu demi mempertahankan Melayu serta peribumi daripada berdepan dengan kehancuran agama, bangsa dan tanah air.

Jangan biarkan generasi merempat di tanah sendiri, Jangan biarkan ayam mati kelaparan di kepuk sendiri dan itik kehausan di kolam sendiri. Jangan satu ketika nanti kubur kita menjadi tandas awam untuk dikencing oleh anak cucu kita.

Jika orang melayu PAS PKR masih lagi tidak sedar dan tidak peka dengan situasi yang  telah disiarkan  didalam blog ini. Hanya pada Allah sahaja yang bakal membantu UMNO untuk mempertahankan Malaysia ini. Jangan kerana odeologi dan kata kata manis DAP Anwar Ibrahim yang berproksikan Yahudi  PAS dan mana mana penyokong PKR terperangkap sama.

Mari kita renungkan bersama tulisan ini..`BERSATULAH KAUM CINA’ dan sebarkanlah..!

KITA semua kaum Cina di mana sahaja kita berada mestilah berbangga dengan bangsa kita, samada Cina Amerika, Cina Singapura, Cina Taiwan dan Cina Malaysia. Kita mestilah mengekalkan identiti kita. Di Malaysia, kita mesti memberitahu anak-anak kita dan mengajar mereka cara-cara perjalanan halus. Setakat ini oleh kerana kedudukan kita, kita tiada pilihan untuk memilih kerajaan yang majoritinya dikuasai oleh orang Melayu.

Tetapi kita sedar di bidang perniagaan dan perindustrian, orang Melayu tidak ada melainkan mengekalkan bangsa kita (Cina) sebagai unsur utama meninggikan ekonomi Malaysia dengan meletakkan keutamaan Bahasa Mandarin atau Kantonis di dalam akhbar tempatan sebagai syarat penerimaan atau syarat kelayakan perlu. Maka orang-orang Melayu tentunya terpinggir dari bidang pekerjaan tersebut. Jadi kita mengambil kesempatan ini atas kedudukan kita dan meminta hak-hak politik.


Kerja LKS makin mudah…

Orang-orang kita yang bergiat di bidang pelajaran hendaklah pastikan bahawa generasi yang akan datang tidak akan diajar segala pengorbanan orang Melayu, terutama sekali dalam pelajaran sejarah, Ilmu Alam dan lain-lain mata pelajaran, baikpun di sekolah rendah mahupun di sekolah menengah. Kita mesti mengajar anak-anak dan anak orang Melayu supaya mempunyai pendirian bahawa kejayaan itu bergantung semata-mata atas kebolehan.

Untuk tujuan ini kerajaan Singapura yang kita harus banggakan kerana telah berjaya memecah-belahkan orang-orang Melayu dengan cara membahagikan mereka kepada banyak puak seperti Banjar, Acheh, Bugis, Mandaling, Boyan dan lain-lain. Dari kesannya jiwa rancangan ini, orang Melayu yang dulunya merupakan 19% daripada penduduk Singapura, sekarang hanya tinggal 10% sahaja.

Lagi mudah bila Melayu rakus..

Sekarang mereka tiada pilihan melainkan memuji kerajaan Singapura kerana memberi mereka satu kestabilan, keadilan dan harapan untuk masa depan iaitu mana-mana bentuk yang kerajaan suka dan fikirkan, pasti mereka terima, sebabnya orang Melayu di sana tiada mempunyai suara lagi dan mereka akan tetap menumui kegagalan.

Sebagai orang Cina tulin, saya juga berbangga dengan cara yang dilakukan oleh En. Lim Chong Eu di Pulau Pinang untuk memecah belahkan orang-orang Melayu di sana. Beliau telah berjaya mengambil tanah-tanah orang-orang Melayu dan memajukannya sebagai kawasan perumahan dan perindustrian.

Oleh kerana harga rumah-rumah itu terlalu tinggi bagi orang Melayu, mereka tiada keupayaan langsung untuk memiliki rumah-rumah tersebut. Polisi ini tidak sahaja harus dilakukan di Pulau Pinang, tetapi juga di lain-lain tempat selain bandar-bandar besar seperti Ipoh, Kuala Lumpur, Seremban, Melaka, Johor Baharu dan Kuantan. Kita orang Cina harus mara ke Alor Setar, Kangar, Kota Baharu dan Kuala Terengganu.

Tujuan kita ialah untuk menguasai segala kegiatan perdagangan yang berkaitan dengan bahan makanan, enjin, bank-bank serta pertanian. Alasan yang munasabah perlu dicari dan dikemukakan kepada kerajaan untuk menaikkan harga barang-barang keperluan harian. Inilah yang kita akan terus gunakan untuk mendapatkan kekuasaan politik di Malaysia.

Oleh kerana kita telah kukuh di bidang Antarabangsa, kita mesti menganggap bahawa saluran penyebaran am yang ada pada kita. Setakat ini, dunia menganggap bahawa kerajaan Malaysia sekarang adalah anti Cina dan Pro-Melayu dan juga kita orang Cina ditindas.

Orang Cina tersingkir dari kebanyakan peluang, itulah anggapan mereka. Juga bahawa kepakaran dan titik peluh kita telah tidak diberi dan mendapat ganjaran yang sepatutnya.

Walau bagaimanapun, kebelakangan ini terdapat langkah-langkah yang diambil oleh elit-elit Melayu untuk mengubah gambaran ini dan menyuarakan apa yang sebenarnya berlaku. Kita sebaliknya mematahkan langkah-langkah itu sebelum ianya berjaya dilaksanakan.

BN perlu dipecahkan..!

Dalam bidang politik, orang-orang Cina haruslah bergembira dengan perpecahan demi perpecahan terlibat di kalangan orang-orang Melayu dengan keluarannya Pas dari Barisan Nasional, keluarnya ahli UMNO ke parti KeAdilan dan semakin perpecahan itu menguntungkan kita.

Saya sebagai orang Cina, sangatlah bergembira untuk memberitahu anda bahawa salah satu sebab penyingkiran itu adalah jarum dan tindak-tanduk teman-teman kita Gerakan dan MCA di dalam Barisan Nasional dan DAP dari luar. Sekarang tibalah masanya untuk kita menanam perasaan benci di kalangan orang-orang Melayu terhadap pemimpin mereka.

Kalau kita bijak menjalankan operasi kita, kita akan berjaya mengasingkan Perdana Menteri sekarang ini yang terlalu jujur menjadi seorang ahli politik. Kalau kita orang-orang Cina bersatu,

kita berjaya memecah belahkan Dato’ Sri Dr.Mahathir Mohammad dengan Dato’ Sri Anwar Ibrahim, kumpulan Abdullah Ahmad Badawi dengan Kumpulan Najib Tun Razak. Kita juga boleh mendedahkan kegiatan-kegiatan malam pemimpin-pemimpin UMNO dengan kata-kata sindiran dan kenyataan yang mengandungi makna tersirat.

Apabila British meninggalkan Malaysia, pemerintahan adalah di tangan beberapa orang Melayu pilihan. Kita ketahui bahawa pemimpin-pemimpin Melayu ini kiranya disukai oleh orang Melayu sendiri. Pada keseluruhannya, mereka dalah orang-orang miskin tetapi bernafsu besar.

Kita berkeupayaan memberikan apa yang mereka mahu. Kita akan terus mendapat apa yang kita kehendaki dari mereka. Kemudian sesudah kita memberi mereka secukupnya, kita akan mendedahkan mereka ini. Kita akan meminta mereka supaya dilucutkan daripada jawatan-jawatan mereka. Kita tidak akan rugi apa-apa dengan pemecahan itu, malah menguntungkan orang-orang Cina.

Pekerjaan ini mesti dijalankan dengan licin, supaya intelek-intelek Melayu tidak akan menyedarinya. Setakat ini kawan-kawan kita di bidang perniagaan telah berjaya mengenepikan Dr Mahathir, Dr Abdul Rahman Yaakob dn semua pelampau-pelampau dalam UMNO termasuk juga sektor kerajaan. Kita akan kekalkan mereka yang rasuah kerana mereka akan tetap mengikut telunjuk kita.

Kita orang-orang Cina harus bangga kerana orang-orang Melayu yang menerima rasuah ini telah diletakkan di badan-badan berkanun. Di UDA kita telah mendapat keuntungan yang banyak walaupun orang kita nombor dua di situ.

Mereka yang tidak mempunyai pandangan yang kuat akan terus sanggup menjual orang-orang dari bangsanya sendiri, kiranya mereka diberi apa yang mereka kehendaki dan kita pula hendaklah menggunakan kelemahan mereka ini untuk kepentingan diri kita

Kita akan gagalkan mereka dengan Tentera Darat, Laut dan Udara. Kita akan terus gagalkan mereka dalam polis. Kita telah buktikan bahawa tanpa kita orang-orang Cina, mereka tidak akan mendapat apa-apa maklumat berkenaan dengan kegiatan Komunis.

Kita juga perlu bekerjasama dengan pergerakan di bawah tanah kerana tujuan kita adalah sama iaitu menguasai Malaysia. Kepada kita, caranya tidak lain sama ada menerusi politik atau perjuangan bersenjata.

Satu perkara lagi yang patut kita gunakan adalah kebencian yang ada pada orang-orang Melayu dengan Sultan-Sultan mereka. Kita mesti menguatkan lagi kebencian ini supaya apabila orang-orang Melayu tidak mempunyai kepercayaan terhadap Sultan-Sultan mereka, mereka akan hilang suatu simbol perpaduan dan kita dengan mudah sahaja dapat membawa mereka kepada kemusnahan mereka sendiri.

Untuk membuktikan apa yang saya katakan, sebagai seorang Cina, kita tahu kerajaan Malaysia sekarang lemah. Kelemahan ini terbukti dengan kegagalan mengawal harga barang-barang keperluan. Kita boleh menurun mana-mana cukai dengan menurunnya harga buah oren menjelang Tahun Baru Cina, tetapi kerajaan tidak berbuat demikian apabila tiba Hari Raya orang-orang Melayu kerana saya tidak pernag ingat harga buah kurma diturunkan menjelang Hari Raya.


Pemimpin-pemimpin Melayu bertujuan untuk menolong orang-orang Melayu dalam rancangan Malaysia ke-7. Kita orang-orang Cina harus menunjukkan sokongan kita terhadap rancangan ini kerana kita tahu mereka tidak akan mencapai matlamatnya.

Di sebaliknya, apabila mereka tidak memajukan rancangan Felda, kita orang-orang Cina akan mendapat keuntungan melalui pembinaan jalan, pembinaan bangunan, pembinaan rumah-rumah, parit, pemotongan pokok, penyediaan tanah dan lain-lain.

Segala bentuk pembangunan membawa keuntungan kepada orang-orang Cina, yang juga bermakna kejayaan serta kekayaan orang-orang Cina akan bertambah. Sekarang ini saya percaya, orang-orang Cina sudahpun memegang 60% daripada kekayaan negeri ini termasuklah tanah. Sebaliknya orang-orang Melayu hanya memegang 3% berbanding 4% kepunyaan asing.

Kita tidak boleh berpuas hati. Kita orang Cina hendaklah mendapatkan kekayaan orang-orang asing ini sebelum ianya jatuh ke tangan orang-orang Melayu. Taktik kita memberi saham kosong kepada orang-orang Melayu hendaklah disambung terus kepada orang-orang Melayu ini dan akan mengenepikan orang-orang Melayu lain daripada memasuki bidang kewangan terutamanya sebagai akauntan.

Di bidang pelajaran kita mesti mewujudkan Universiti Merdeka secepat mungkin. Kita mesti terus menghantar beribu-ribu anak-anak kita ke Hong Kong, Taiwan, Amerika atau di mana-mana di dunia ini. Apabila mereka pulang kita akan memasukkan mereka di sektor-sektor swasta yang mengandungi 80% daripada peluang pekerjaan. Oleh kerana keadaan ini, kerajaan sekarang ini yang pro-Melayu tidak akan berjaya menguasai keadaan pasaran.

Petani-petani yang terdiri dari 75% orang-orang Melayu terus tidak bertanah. Nelayan akan tetap miskin oleh kerana pegawai-pegawai kerajaan mereka sendiri sudah tidak boleh dipercayai lagi. Orang Cina harus menolong untuk memusnahkan segelintir pegawai-pegawai Melayu yang dedikasi dengan membawa mereka ke golongan kita. Kita dengan demikian diharapkan akan membuat mereka gagal dalam tujuan asal mereka.

Ini kita pastikan lakukan dengan usaha bersama antara sektor swasta atau kerajaan. Beberapa di kalangan Cina mungkin bertanya sama ada boleh atau tidak mengambil alih negara ini dengan pasukan tentera. Saya menjawab, mereka hanya general-general bodoh.

Lihatlah sahaja kelulusan mereka dan pengalaman mereka dan lihat pula apa yang berlaku di Indonesia. Di Indonesia mereka semua boleh dibeli. Jadi, setelah kita memegang kuasa politik, kita boleh ketepikan pasukan tentera ini.

Kita orang-orang Cina mempunyai kebolehan untuk bermuka manis dan dipercayai oleh orang-orang Melayu dan kita harus memainkan peranan kita dengan baik. Kita akan terus bermanis muka dengan berkawan bersama mereka kerana waktu ini kita belum boleh menunjukkan niat dan belang kita yang sebenar. Contoh yang paling konkrit kita mengalami kekalahan teruk dalam peristiwa 13 Mei yang lalu.

Saya mempunyai hubungan dengan pihak atasan dan saya tahu apa yang ada di dalam otak mereka, dan apa yang difikirkan. Pada keseluruhannya, pemimpin-pemimpin sekarang sedang takut menemui pengundi mereka. Kita mesti mengumpulkan tenaga dan usaha mematahkan mereka dengan cara perlahan-lahan.

Pada masa yang sama juga kita mesti perkuatkan dan mengenepikan risauan kesangsian orang-orang Melayu terhadap pemimpin-pemimpin mereka. Ini kerana terlalu jelas ketidakstabilan dan kemiskinan masyarakatnya. Akhirnya diharapkan mereka ini tidak akan berminat untuk mengundi dan membiarkan takdir yang menentukannya.


Kita akan membuat penentuan ke atas mereka dan masa depan mereka kerana orang-orang Cina akan menjadi pemimpin-pemimpin mereka itu.

Fikir-fikirkanlah…! Kalau kita ada kesedaran,sebarkanlah..!


Lihatlah apa yang dah berlaku dalam masjid pun boleh buat maksiat dengan dedahkan aurat langsung tak ada rasa hormat…siapa yang menghalalkan? bukankah dari kalangan golongan orang islam itu sendiri? yang terdiri dari golongan PAS


Luar masjid pun boleh aerobik galakkan budaya barat dengan pakaian yang menjolok mata dan percampuran lelaki dan perempuan.


Renung-renungkan kata-kata “Imam Mahdi PAS”


Ingatlah firman Allah….

Adalah orang-orang kafir itu penolong (setan untuk berbuat durhaka) terhadap Tuhannya. Quran [25.55]

Hai Nabi, bertakwalah kepada Allah dan janganlah kamu menuruti (keinginan) orang-orang kafir dan orang-orang munafik. Sesungguhnya Allah adalah Maha Mengetahui lagi Maha Bijaksana, Quran [33.1]

Atikel ini bukan bertujuan menghasut orang Islam membenci orang kafir cina, Walaubagaimanapun yang berlaku semuannya atas KEIZINAN ALLAH, tampa keizinanNYA semua ini tidak akan berlaku. Maka, janganlah sesekali menyalahkan orang kafir, salahkan diri sendiri diri dahulu. Sememangnya orang-orang kafir itu punyai tipudaya. Ini kerana mereka sudah diperdayakan oleh Syaitan.

Tapi kita sebagai orang Islam, mengapa tidak bersatu dalam satu ukhuwah Islamiah? Mengapa masih lagi hidup berparti-parti? Mengapa tidak mengikut sahaja perintah Allah agar taat pada pemimpin Islam?

Bukan tak boleh tegur pemimpin, tapi ada caranya, nabi Musa diperintahkan oleh Allah berbicara dengan Firaun secara lemah lembut. Cubalah kita bayangkan, Firaun yang zalim itu Allah suruh Musa berdakwah dengan cara lemah lembut,

Pergilah kamu berdua kepada Firaun, sesungguhnya dia telah melampaui batas;maka berbicaralah kamu berdua kepadanya dengan kata-kata yang lemah lembut, mudah-mudahan ia ingat atau takut”. Quran [20.43-44]

Kita pula macam mana? Berdakwah atau mengutuk? Tengok isteri pemimpin kita tak pakai tudung, kita tegur ikut nabi atau mengutuk? Kalau tak mampu nak buat cara nabi Musa, lebih baik diam dari mengutuk. Kalau mengutuk lagilah bertambah2 pahala orang yang dikutuk, dan kamu juga dapat dosa.

Ingatlah firmah Allah

Hai orang-orang yang beriman janganlah suatu kaum mengolok-olok kaum yang lain (karena) boleh jadi mereka (yang diolok-olok /dikutuk/dicerca) lebih baik dari mereka (yang diolok-olok /dikutuk/dicerca) dan jangan pula wanita-wanita (mengolok-olok) wanita-wanita lain (karena) boleh jadi wanita-wanita (yang diolok-olok /dikutuk/dicerca) lebih baik dari wanita (yang diolok-olok /dikutuk/dicerca) dan janganlah kamu mencela dirimu sendiri dan janganlah kamu panggil memanggil dengan gelar-gelar yang buruk. Seburuk-buruk panggilan ialah (panggilan) yang buruk sesudah iman dan barang siapa yang tidak bertobat, maka mereka itulah orang-orang yang zalim. – Quran [49.11]

Kelak di akhirat nanti, semua pahala amal kebajikan yang kamu dah lakukan akan diserahkan pada orang yang kamu kutuk sepanjang hari, lagi dasyat mereka yang mengutuk dengan menulis dan siarkan dalam akhbar, blog, facebook, tiap kali ada orang baca, lepas tu letak bagi pula gelaran-gelaran yang buruk, dapatlah saham NERAKA..

Bagaimana caranya menegur pemimpin? Belajarlah cara nabi kita muhamad saw. Atikel-atikel kami yang sebelum ini sudah ada bacalah….

Jangan sesekali berasa benci pada orang kafir terutama pada orang Cina dan India, atas kelemahan kita sendiri…orang kafir bertuhankan nafsu dan harta, maka sekirannya kita tidak kembali bersatu mengikut ajaran Al Quran dan Sunnah, kita sendiri akan terima bala’ dari Allah..berdakwahlah kepada mereka dengan cara lemah lembut dan berhikmah. Bukan dengan terus membenci, bergaduh, tapi tingkatkan dakwah….bukan berpolitik ….mengajak orang membenci sesama Islam, tunjukkan akhlak yang mulia….

sahabat

About these ads

15 thoughts on “WAJIB BACA-Gempar!!!-Terbongkar Agenda Sulit DAP Di Kota London-PRU 13

  1. Pingback: Allah Bersama UMNO-Perjuangan menentang DAP, PAP, Sosialis dan Komunis DiSokong oleh PAS PKR « http://rmf7.wordpress.com

  2. Pingback: Allah Bersama UMNO-Perjuangan menentang DAP, PAP, Sosialis dan Komunis oleh UMNO « http://rmf7.wordpress.com

  3. Pingback: Allah Bersama UMNO : Isu 9 Kepala Babi dan Persamaan Terbongkar di Kota London « http://rmf7.wordpress.com

  4. x sangka begitu jahat dn kejam niat dap terhadap org2 melayu org2 Islam .. kerajaan msia dah banyak beri kemewahan dn kesenangan pd meke org2 bukan islam tapi meke masih mengatakan meke dtindas dn sebarkn cete pembohongan pd dunia luar .. menghasut dunia luar ttg penindasan kerajaan terhadap org cina dmsia .. golongan org cina spt ini lupa daratan spt menyelamatkn anging tersepit akhir mengigit tuan sendiri .. meke x harus dtolong dri dulu lagi .. org2 melayu berhati lemah lembut jujur dn selalu melaku adil dri segi pembahagian hasil negara .. apa org melayu dpt org cina dn org India juga tuntut hak yg sama dn kerajaan turut juga kehendak meke .. meke bukan berterima kasih tapi sebaliknya meke nak hancurkn pemimpin Islam kerana berhati besar nak jadi pm msia spt dajar oleh bekas pm spore guri didik meke .. meke berpura dgn muka manis tapi hati busuk .. org melayu mudah terpedaya .. meke puak tamak .. x pernah rasa puas dn bersyukur .. meke puak perampas hak org2 melayu klau boleh meke nak bolot semua untuk kaum meke saja .. meke x peduli kisah dulu tanah air in siapa yg punya .. msia meke nak kuasai untuk kaum meke .. peduli apa dgn org2 melayu .. hati meke sgt kejam .. semoga ALLAH TAALA hancurkn kaum yg tamak ni dgn berbagai2 bala ddatangi keatas meke hendaknya dn semoga ALLAH TAALA melindungi golongan yg danianyai .. bacalah risalah dterjemahkn oleh seorg pelajar melayu dbantu oleh seorg doktor berbangsa cina d luar negara .. ini bukan rekaan ini adalah benar berfakta .. sungguh menakutkn dn mengerikan bila membaca perjuangan meke nak hancurkn org2 melayu umno dn kerajaan dpimpin oleh org2 Islam .. YA ALLAH YAH TUHAN KU selamatkn lah kami semua mungkin dah x ada daya kami nak menghalangkn meke berbuat zalim kpd kita tapi sekurang2nya lindungilah kami yg x berdosa ni ..amiinn ..

  5. cerita orang cina memintak simpati ni kat orang luar dah lama dah aku tahu…..
    dan ada lagi pulak , orang cina cakap kat orang2 luar orang melayu ni orang
    asli..

    bro..aku dah puas berdakwah kepada orang2 keliling aku ni ha..support
    melayu..jangan bergaduh sesama sendiri..tapi tidak..semuanya tidak ambil berat..betullah apa yang kau cakap tu..orang melayu dah dikaburi oleh kemewahan dunia..maksiat..dan mcm2 lagi..

    orang melayu ni ego.tak boleh ditegur..

    so, kepada pembaca2, marilah..marilah kita bersatu…buanglah sifat2 ego dan keras hati dalam hati kau yang dah karat tu…

    allahuakhbar!!!!!!!!!!

    • betul bro, aku membesar dgn 13th Mei dan aku tahu matlamat mereka sejak tu. Mereka menang se kejap dan dlm tempoh sekejap tu, mereka dah bongkak tapi nasib baiklah tak lama. Masa itu kita blh menang sbb kita bersatu. Hakikat itu di ketahui olh cina2 ini dan sejak dari itu hingga ke hari ini,mereka merancang memecahbelahkan kita. Dan apa yg tertera di atas itulah dia. Sedih dgn Melayu2 PKR & PAS yg memperjudikan bangsa.Dan saya sedih kerana saya rasa kita akan kehilangan maruah kita sebagi Melayu dlm 5 ke 10 tahun akan dtg disbbkan org2 kita dari kalangan dua parti ini.

  6. DEMI ALLAH,

    BANGSA CINA YG TIDAK TAHU BERTERIMAKASIH INI AKAN MUSNAH JUGA AKHIRNYA!! JIKA MRK ANGGAP MRK TERLALU BIJAK, MRK SILAP. MRK HANYA BIJAK MENIPU SEDANGKAN ALLAH SWT MAHA BIJAKSANA,. DIA YG MAHA MENGETAHUI SETIAP GERAK HATI MAKHLUK CIPTAANNYA. MASANYA AKAN TIBA BILA MRK YG KEJI INI AKAN LENYAP DITIMPA BALA ALLAH…

    MALANGNYA SEKARANG PAS BEGITU SAYANG DGN DAP HINGGAKAN MRK BUTA UTK MELIHAT JAUH KE HADAPAN!

    BAGI ORANG2 CINA MALAYSIA YG TAHU HIDUP BERSAMA RUKUN DAMAI, KITA TIDAK ADA MASALAH…CUMA BERAPA RAMAI YG BAIK BEGINI? WALLAHUAKLAM…

  7. Aku tak faham kenapa melayu terlalu bodoh untuk memikirkan perkara sebegini akan berlaku, walhal ini satu kenyaan benar. Apa yang berlaku diPerak dan PPenang agak jelas, tapi masih buta hati mereka ini…

  8. Hello, boleh rmf beritahu artikle original yang ada dalam Bahasa Inggeris?

    Untuk Renungan Sekalian menjelang 2012:

    大懺悔
    Pinyin: Da Chan Hui
    English: Great Repentance
    Bahasa: Pertaubatan Besar
    ————————————————————————————-

    大時代需明大是非
    Pinyin: Da Shi Dai Xu Ming Da Shi Fei
    English: In times of crisis, we must recognize right from wrong
    Bahasa: Dalam era kucar-kacir, kita perlu membezai antara kebenaran dan kesalahan

    大劫難需養大慈悲
    Pinyin: Da Jie Nan Xu Yang Da Ci Bei
    English: In times of great calamities, we must nurture great compassion
    Bahasa: Dalam era penuh malapetaka, kita perlu memupukan belas kasih besar

    大無明需要大智慧
    Pinyin: Da Wu Ming Xu Yao Da Zhi Hui
    English: In times of great ignorance, we must exercise great wisdom
    Bahasa: Dalam era penuh kejahilan, kita perlu kebijaksanaan besar

    大動亂需要大懺悔
    Pinyin: Da Dong Luan Xu Yao Da Chan Hui
    English: In times of great turmoil and unrest, we must deeply reflect and repent
    Bahasa: Dalam era penuh pergolakan, kita perlu pertaubatan besar

  9. Biasalah kalau dah cina,cina juga tapi tak semua yang tak baik.Ada yang tahu kebaikan orang Melayu dan ada juga mengajar orang Melayu berniaga dan kemahiran.Cuma kita sebagai orang Melayu mesti ambil sikap hati2 terhadap mereka maksudnya pegang teguh pada sunnah nabi dan alquran.Dan apa rahsia,kelemahan dan kekuatan kita jangan sekali beritahu mereka,paling penting kita mesti bersatu disegi ugama,bangsa,politik dan ekonnomi.Jangan ambil bersikap bermusuh terhadap mereka,mereka pun penting bagi ekonomi Malaysia kita mesti bijak insyaallaah Malaysia tidak akan dijajah oleh kaum cina seperti berlaku di Singapura.

  10. kenapa mesti kaitkan pas dgn dap? mcm mane plak Umno dgn mca? umno dgn gerakan?mcm mana dgn penghinaan chua soi lek pada hudud? dan macam mana pulak Umno tu sendiri lgsg x perjuangkan hukum islam? kalau nk berceri ttg ukuwah melayu dan islam, jgn sebut pasal parti politik..politik mana kenal bangsa..kita yg rakyat biasa ni harus mula dulu.

    • mesti ada punya manusia seperti ini yg pertikaikan keadaan yg semakin genting dan masih cuba nak salahkan umno. awk masih tak faham lg selama ini mereka sangat dengki dan irihati bila umno meneraju pentadbiran negara dan mereka (MCA, GERAKAN DAN MIC) bersetuju dan setiap keputusan pemimpin umno walau dihati tidak setuju. musnahkan keadaan tersebut melalui kekuatan DAP yg kian meningkat disamping sokongan melayu yg tak tau apa2 pasal politik.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s